Årgang 2014

SUNDBY BOLDKLUB BØRNE- OG UNGDOMSFODBOLD

Træningen til og med U9 er tilrettelagt af vores Børneudviklingstræner, men det er forældre og spillere fra vores ungdomshold, der udfører træningen. De får tilsendt et program på forhånd, som de kan tage udgangspunkt i.

Træningen

I vores træning er børnenes udvikling det primære fokus. Det opnår vi gennem leg og masser af boldkontakt.

Børnene inddeles efter opvarmningen i mindre grupper (ca. 8-10 stk.) og træner herefter på forskellige stationer. På den måde er det nemmere at håndtere store grupper af børn, og rent fodbold-læringsmæssigt er det nemmere at tilpasse træningen, så niveauet passer på det enkelte barn. Børnene vil samtidigt opleve det trygt og overskueligt med en mindre gruppe.

Vi arbejder efter DBU's holdninger og handlinger.

Forældreansvar

For at få dette koncept til at fungere kræver det, at forældre bidrager aktivt til træningen. Nok hjælpere er godt for både læring og det sociale. Vi holder løbende forældrekurser, der klæder forældre på til at stå på banen.

Vi forventer, at forældre hjælper til omkring holdet. Se hvilke opgaver, du kan hjælpe med her.

Kampklar

Alle vores hold kommunikerer via DBU’s app Kampklar. Her melder du dit barn TIL og FRA træning og kampe.

For yderlige spørgsmål kontakt da holdets koordinator her.