SB - Værdier

ENGAGEMENT | FÆLLESSKAB | GLÆDE | RESPEKT

Sundby Boldklubs kerneværdier

Foreningens Identitet:

Enhver forening bærer sin unikke "foreningskultur," og det kan tage tid for nye medlemmer at forstå de etablerede praksisser.

Tradition og engagement hos Sundby:

Med en dyb forankring i historien og en langvarig eksistens er Sundby Boldklub et levende bevis på dedikation. Klubbens kontinuerlige eksistens er en følge af medlemmernes hengivenhed og de kræfter, der er blevet investeret i klubbens værdigrundlag. Den vedvarende overlevelse af Sundby Boldklub har hvilet på frivillige medlemmers villighed til at deltage aktivt i begivenheder, klubliv og de nødvendige arbejdsopgaver. Uden sociale sammenkomster og opretholdelse af traditioner kan enhver klub falde.

Fælles forventninger og delagtighed:

Et generelt princip er at respektere møde- og træningstidspunkter samt rettidig indbetaling af kontingent. Derudover forventes det, at alle bidrager til træninger og kampe. Dette kan inkludere:

1. Deltagelse i oprydning efter træningen.
2. Samarbejde i kørselsordninger.
3. Bidrag til salg af kaffe og bagning til klubarrangementer.

Udstyr og ansvarsfuld adfærd:

Medbringelse af personligt fodboldudstyr som støvler, skinnebensbeskyttere og træningstøj er afgørende.

Demokrati og fællesskabsdeltagelse:

Klubbens fundament er bygget på medlemmernes demokratiske input. Dine stemme og forslag har betydning, og bestyrelsen er altid åben for forbedringer og udfordringer. Deltagelse i årlige generalforsamlinger er afgørende.

Større end dit hold:

Klubben omfatter mere end blot dit eget hold. Vis interesse for andre hold og begivenheder ved at følge med på hjemmesiden. Tag del i klubhusets samvær efter træning for at knytte bånd til andre klubmedlemmer.

Gevinsten ved fællesskab:

Beslutningen om at deltage i foreningsaktiviteter udspringer ofte af en personlig interesse. Udover dette åbner det også døren til en mangfoldighed af mennesker med fælles passioner. Et solidt netværk har værdi, især når det kommer til at finde arbejde. Statistikker viser, at over halvdelen af alle jobformidlinger sker via netværk. Ydermere ses en aktiv foreningsdeltagelse positivt af arbejdsgivere.