Endnu en ny spiller til 1. dame | Sundby Boldklub

29. juni 2021 kl. 20:41

Sundby Boldklubs 1. dame kan allerede nu præsentere sin anden tilgang, da Silke Holme Bonnén støder til truppen fra de danske mestre HB Køge. Hun følger dermed i fodsporene på sin tidligere holdkammerat Josephine Madsen, som blev præsenteret så sent som i forgårs.

Der er gang i svingdøren hos vores 1. dame i øjeblikket. Knap har nyheden om vores nye keeper, Josephine Madsen, lagt sig, før vi kan byde velkommen til endnu en spiller.

Denne gang er det den alsidige midtstopperen Silke Holme Bonnén, der – ligesom Madsen – var med til at vinde guld i Gjensidige Kvindeliga med HB Køge i den netop overståede sæson.

”Min foretrukne plads er i midten af forsvaret, men jeg kan også spille back og 6’er.”

Sundby Boldklub fortsætter altså oprustningen frem mod et intenst efterår, og cheftræner, Lasse Lund Larsen, er heller ikke i tvivl om, at Silke straks vil blive en succes i den røde trøje.

”Jeg har en klar forventning om, at Silke går direkte ind og kæmper med om en plads i start 11’eren. Det er i hvert fald det, hun er hentet ind til. Og selvom hun er ung, har hun spillet på højeste niveau, så den erfaring skal hun bidrage med. Derudover skal hun være med til at højne niveauet til på alle parametre hos os – både i kamp og til træning.”

Silke kommer – udover sin baggrund hos HB Køge – med en fodboldopvækst hos BK Skjold og B93. Herefter har turen bragt hende forbi BSF og et spændende ophold på Kansas State University.

Adspurgt, hvorfor valget faldt på Sundby Boldklub, fortæller Silke: ”Jeg har valgt Sundby, fordi jeg håber på at få en masse spilletid. Jeg har spillet en masse kampe i Ligaen, men jeg har ikke spillet et hold op i Ligaen før, så det er helt klart målet for denne sæson.”

Lasse Lund Larsen er heller ikke i tvivl om, at Sundbys og Silkes ambitioner passer godt til hinanden.

Hvorfor er Sundby og Silke et godt match?

”Vi har begge en klar ambition om at spille i Gjensidige Kvindeliga, og så passer Silke derudover rigtig godt til vores spillestil.”

Hvilken betydning får det for Sundbys målsætninger, at I nu har hentet to spillere fra de danske mestre?

”Det var min klare prioritet at hente både Josephine og Silke, så at det er lykkedes, er jo bare mega fedt. Det giver teamet en tro på, at vi er på rette vej, og at vores målsætning ikke er umulig. Vi viser også vores nuværende trup, at det vi har talt om og lovet, er noget, vi prøver at opfylde. Vi har generelt en tro på, at vi går en god sæson i møde.”