Offensiv tilgang til 1. kvinder | Sundby Boldklub

11. juli 2021 kl. 20:05

Sissel Bøje er ny spiller i Sundby-trøjen. Sissel skifter tilværelsen hos ligakonkurrenterne, B93, ud med en hverdag på Kløvermarken.

Lasse Lund Larsen forklarer, at det har været et stort mål at få indlemmet Sissel i truppen, hvorfor han er godt tilfreds med, at aftalen er kommet i stand.

”Sissel var endnu en klar prioritet til vores trup, som vi har hentet ind primært på grund af sine offensive kvaliteter. Sissel er nærkampsstærk, hun har en direkte spillestil, og så er hun målfarlig. Derfor har jeg også store forventninger til, at hun kommer til at bidrage godt til vores offensiv.”

Sissel var med det samme med på ideen, da hun blev kontaktet af Sundby Boldklub og 1. kvinders cheftræner, Lasse Lund Larsen, som fortalte om Sundbys koncept og projekt.

Lasse Lund Larsen mener samtidig, at Sissels vindermentalitet kommer til at passe godt ind i den nuværende trup.

”Sundby og Sissel er et rigtig godt match. Hun er målrettet og ved, hvad hun vil. De her typer når som regel deres mål og går ofte forrest. Hendes vindermentalitet passer perfekt til klubbens ambitioner. Derudover skal Sissel forsøge at holde sit høje niveau og bygge videre på det, hun allerede har præsteret i rækken.”

Næste opgave for cheftræneren bliver nu at få spillet holdet sammen til én sammenhængende trup.

”Nu skal vi, Sissel, de nuværende spiller samt de nye tilføjelser, arbejde benhårdt på at få holdet spillet sammen til første turneringskamp den 14. august.”