Teknikmærkecamp | Sundby Boldklub

25. maj 2021 kl. 13:34
Sundby Boldklubs fodboldakademi afholdt søndag for første gang deres teknikmærkecamp. Der var i alt 40 børn, som deltog.

Søndag slog akademiet dørene op for sit nye event "teknikmærkecamp", hvilket blev en stor succes!

Alle de 40 deltagende børn skulle igennem 9 forskellige øvelser, som bestod af følgende temaer: førsteberøringer, pasningsbane, kurvespark, vristspark, halvflugtere, cuts, crossbar-challenge (halvtliggende vristspark), boldvognschallenge (jonglering efterfulgt af bold op i boldvogn) og speed-dribling/vendinger med bold. Slutteligt skulle alle igennem finalebanen, som var en blanding af forskellige øvelser.

Alle børnene fik udleveret et øvelseshæfte, som de havde med rundt på de forskellige baner. Her kunne børnene i hver øvelse enten vinde guld, sølv, bronze eller hvidt klistermærke, som efterfølgende blev sat ind i deres hæfte efter hver øvelse. Teknikmærkehæftet fik børnene efterfølgende med hjem, så de kunne vise mor og/eller far, hvilke øvelser, de havde gennemført.

Midt på dagen var der et lille break, hvor børnene fik en burger og en sodavand, som Fidi i Tutten havde gjort klar. Efterfølgende fortsatte børnene med øvelserne igen. Som afslutning på dagen skulle børnene igennem den store finalebane. Her blev det til 3 guldmærker: Anton Søgaard Lynge (årgang 2010), Otto Mikkelsen (årgang 2009) og Thea Knudsen (årgang 2007) klarede alle finalebanen på under et minut. De vil alle modtage et bevis herfor og blive hyldet i pausen af en 1. HS eller 1. KS kamp i juni måned.

Det blev en rigtig vellykket dag, hvor alle børnene fik en rigtig god oplevelse med hjem. Eftersom det var første gang, vi afholdt dette event, vil vi også bruge vores erfaringer til at blive endnu bedre til næste gang. Det ligger i hvert fald helt fast, at det her event er kommet for at blive en fast integreret del af akademiet fremover.

Med sportslige hilsner og med tak til alle deltagere, medarbejdere, trænere og frivillige,

Thomas Karabulut
Leder af Sundby Fodboldakademi