Ugen der gik (21) | Sundby Boldklub

31. maj 2021 kl. 21:46
”Ugen der gik” er Sundby Boldklubs ugentlige opsamling af den forgangne uges nyheder. Der vil løbende blive opdateret om alt fra kampreferater og -billeder til events i klubben samt andre relevante overskrifter. ”Ugen der gik” udkommer hver mandag aften. Nyhederne er leveret af holdene selv. Ønsker man at indgå i ”Ugen der gik”, skal al information (eventuelt kampreferat, billeder eller andre nyheder) sendes til klubbens PR- og kommunikationsansvarlige, Jakob Kleist, på jkl@sundbyboldklub.dk

Første sejr i sæsonen for U18 piger
Det har knebet en smule med resultaterne for vores U18 piger – på trods af nogle til tider tætte kampe – i årets sæson.

Derfor var det også en stor forløsning for pigerne, da pigerne kunne tage hjem fra Himmelev Idrætspark med en 1-2 sejr over hjemmeholdet fra Roskilde Pigefodbold.

En flot indsats, der kastede sæsonens første 3 point af sig.

Valdemar Lund bliver en fast del af FCKs førsteholdstrup
I sidste uge blev det offentliggjort, at den tidligere Sundby Boldklub-spiller, Valdemar Lund, er udtaget til Danmarks U20-landsholds to kampe i juni måned.

I denne uge er der endnu en glædelig nyhed i forhold til Valdemars udvikling. Efter sommerferien bliver Valdemar nemlig rykket op i FC Københavns seniortrup, hvor han fremover vil være en fast bestanddel af holdet.

Vi, i Sundby Boldklub, er naturligvis stolte over Valdemars udvikling, hvilket igen vidner om, at vores talentarbejde bærer frugt.

Vi glæder os til at se Valdemar i Parken til næste sæson!

U14 drenge sejrede efter opvarmning i landsholdsstil
Vores U14 drenge spillede i weekenden lokalderby mod AB Tårnby.
For at være helt klar til kampen, varmede drengene op på en noget anderledes måde, end de plejer.

I ægte landsholdsstil tog drengene en tur til Vedbæk, hvor der både ventede en overnatning på Hotel Marina (hotellet, som landsholdet blandt andet brugte til forberedelserne til EM i 1992) samt træningspas på det lokale anlæg.

Efter en solid morgenmad på hotellet, gik turen tilbage til Amager, hvor lokalrivalerne blev slået i en hæsblæsende kamp, der endte 2-3 til Sundbys drenge.

Sejren var samtidig drengenes 4. sejr i træk, hvorfor de nu rykker op på en flot 2. plads!

U15 drenge slår AC Academy Amager
U15 drenge leverede en solid indsats mod AC Academy Amager. Lokalrivalerne fra Sundby Idrætspark fristede inden kampen en tilværelse i toppen af rækken, hvorimod vores drenge havde fået en mere svingende start.

Drengene leverede dog en mandfolkeindsats, der blev kronet med en 1-2 sejr.

Med sejren lægger U15 afstand fra bunden i Liga 2, da de avancerer til midten af rækken.

U16 piger kan selv afgøre, om de vinder rækken
U16 piger havde en fremragende uge, der bød på intet mindre end 2 sejre og 6 point.

Første kamp blev Husum BK besejret med 0-2 på udebane, hvorefter rækkens 3er, Jægersborg BK, ventede – ligeledes på udebane.
Pigerne så sig ikke tilbage i kampen, der endte i en sand målfest: 1-6 til Sundbys piger.

Der er dermed lagt op til en vaskeægte finale, når holdet på hjemmebane tager imod HIK den 12. juni. HIK er 2 point efter os inden den sidste kamp.

Vinderne af ”Tag en ven med i klubben”-konkurrencen er fundet
Der har den seneste måneds tid kørt en konkurrence på både pige- og drengesiden, som har handlet om at få så mange af sine venner over i klubben som muligt.

De drenge eller piger, der fik flest venner til at komme med til fodbold, ville blive belønnet med en sodavand og en burger.

Vinderne er nu fundet, og der skal derfor lyde et stort tillykke til Luke Semdahl Thorstensen fra U9 (årgang 2012), som har været supersej og til Karla, Lily og Agnes fra U11, som hver især har været meget aktive med at få venner med til træning, hvilket har medført, at årgangen er vokset fra 11 til hele 20 piger på ganske kort tid.

Det er virkelig godt gået af jer alle!
… og så må vi se, om konkurrencen ikke skal fortsætte.