Ugen der gik (35) | Sundby Boldklub

06. september 2021 kl. 21:42

”Ugen der gik” er tilbage efter fra sommerferie! "Ugen der gik" er Sundby Boldklubs ugentlige opsamling af den forgangne uges nyheder. Der vil løbende blive opdateret om alt fra kampreferater og -billeder til events i klubben samt andre relevante overskrifter. ”Ugen der gik” udkommer hver mandag aften.

Brainstorm og minikursus for pigeungdomstrænere

I Sundby tror vi på, at vi ikke alene udvikler fodboldspillere, men også mennesker. Derfor er vi også glade for at se, hvor mange af klubbens dygtige spillere, der i større grad for smag for trænergerningen – så de kan noget af deres fodboldviden og -kundskaber videre til de mange glade børn, der spiller i Sundby Boldklub.

I weekenden var en del af disse trænere – for pigeårgangene 2009-2017 – blandt andet til en dag med brainstorm og minikursus. Dagen blev afsluttet med fællesspisning og hygge, der blev sponsoreret af Kennerth Lundgren, 3. VIP Damers træner.

U10 drenge prøver kræfter med 8 mod 8

U10 drenge, der normalt spiller 5v5-bold, var i weekenden tilmeldt et U11-stævne, hvor de for første gang skulle spille 8v8. Drengene endte med en flot 2. plads, hvilket kom i hus ved hjælp af 16 mål – 3 på langskud og 13 gennemspillede. Cheftræner, Kristian Lisberg, fortæller, at det var en succesrig weekend for drengene, der fik god læring.

Vi ønsker U10 tillykke med den flotte præstation!

Boldpiger hjalp 1. kvinder i Sundby Idrætspark

Som noget nyt er der til 1. kvinders 1. divisionskampe i Sundby Idrætspark blevet åbnet op for, at man kan være boldpige/bolddreng.

I den forbindelse var der til weekendens kamp mellem Sundby og Næstved/Herlufsholm 6 seje piger fra U10-U12, der stod klar.

Pigerne gik på banen med spillerne, for derefter at indtage deres positioner på banens sider, hvor de flot hjalp til gennem hele kampens forløb.

Stort tak til Karla, Karla, Alisa, Camilla, Smilla og Amina!

Hvis man har lyst til at være boldpige/bolddreng til en af de 1. kvinders kommende kampe, kan man henvende sig til holdleder, Birgit Frid på frid_1991@live.dk.

Opdatering for talentholdene

Fremover vil "Ugen der gik" indeholde en kort opdatering over talentholdenes kampe i den forgangne weekend. Desuden vil det fremgå, hvornår næste kamp for det respektive hold spilles. Hvis ikke et givent hold er vist, skyldes det, at holdet har 'oversiddet'.

Drengehold

U19 drenge

Vores nye cheftræner for U19-drenge, Nichlas Hindsberg, fik i weekenden debut, da han med holdet skulle på udebanetur til Brønshøj.

En intens kamp, der endte i pointdeling, da slutresultatet blev 3-3.

Næste kamp for U19-drenge: søndag d. 12. september kl. 14:00 på hjemmebane mod KB.

U17 drenge

U17-drenge har fået en svær start på sæsonen, hvilket de skulle prøve at komme efter, da de lørdag tog imod Brøndby Strand IK på hjemmebane.

Desværre for drengene blev det til et nederlag på 0-3.

Næste kamp for U17-drenge: lørdag d. 11. september kl. 11:00 på udebane mod LSF.

U15 drenge

U15-drengene fik i weekenden sæsonens første point, da de på hjemmebane spillede 2-2 mod Kalundborg GB.

Drengene kom planmæssigt foran 2-0, men måtte alligevel tage til takke med det uafgjorte resultat efter to senere scoringer fra udeholdet.

Næste kamp for U15-drenge: torsdag d. 9. september kl. 18:00 på hjemmebane mod Hillerød Fodbold

U14 drenge

Vores U14-drenge har fået en fin sæsonstart, der blandt andet har kastet en 5-2 sejr over B1903 af sig.

I lørdags blev det til endnu en sejr, da drengene på hjemmebane vandt 3-2 over Frederiksværk FK. Med sejren indtager holdet en øjeblikkelig 3. plads i rækken.

Næste kamp for U14-drenge: lørdag d. 11. september kl. 10:00 på udebane mod Brønshøj BK.

U13 drenge

U13 drenge løb ind i en stor mundfuld, da topholdet fra Greve Fodbold kom på besøg i weekenden. Drengene taber kampen 1-6.

Næste kamp for U13-drenge: lørdag d. 11. september kl. 10:00 på hjemmebane mod Brønshøj BK.

Pigehold

U16 piger

U16-pigerne led i lørdags et nederlag på 0-4 mod rækkens 2’er fra HIK. Rækken er dog tæt, og der er ikke mange point, der adskiller top og bund.

Næste kamp for U16-piger: lørdag d. 11. september kl. 10:00 på udebane mod Greve Fodbold.

U14 piger

Efter et 2-2 resultat mod FA2000 i første runde, måtte pigerne i weekenden tage hjem fra Allerød med et nederlag i bagagen på 1-4.

Næste kamp for U14-piger: søndag d. 12. september kl. 10:00 på hjemmebane mod HB Køge.

U13 piger

Pigerne på U13 er kommet godt fra land i Liga 1. Første kamp bød på en storsejr på 10-0 over FA2000, og den flotte start blev fulgt op af 3 point yderligere i forrige weekend, da holdet kunne tage hjem fra Greve Fodbold med en sejr på 7-3.

Næste kamp for U13-piger: lørdag d. 11. september kl. 10:00 på udebane mod HIK.

Nyhederne er leveret af holdene selv. Ønsker man at indgå i ”Ugen der gik”, skal al information (eventuelt kampreferat, billeder eller andre nyheder) sendes til klubbens PR- og Kommunikationsansvarlige, Jakob Kleist Laursen, på jkl@sundbyboldklub.dk - denne vil ligeledes stå for layout, korrektur og redigering.