Tidligere Sundby Boldklub-spiller i Champions League

image Foto: www.hbkoge.dk
18. maj 2021 kl. 14:39
19-årige Rosa Horskjær, som blev både Københavnsmester, Sjællandsmester og DM-guldvinder i beachsoccer med sin 2001-årgang i Sundby Boldklub, kvalificerede sig i går til Champions League med Kvindeligaens førerhold HB Køge.
Rosa var en del af Sundby Boldklubs meget talentfulde første årgang på Sundby Fodboldakademi, som skabte flere U-landsholdsspillere af begge køn og senere kontraktspillere i professionelle klubber - i særdeleshed hos vores samarbejdspartner F.C. København, men også i klubber som HB Køge, FC Nordsjælland, Lyngby Boldklub og SønderjyskE.
Sidste år opnåede Amalie Littau fra samme årgang således at vinde pokalturneringen med FC Nordsjælland. Og flere af vores jævnaldrende, tidligere drengespillere kæmper lige nu om guld med FCK's U17- og U19-mandskaber.
Rosa Horskjærs HB Køge ligger til guldmedaljer med tre spillerunder tilbage af Kvindeligaen. Andenpladsen er sikret og dermed også kvalifikationen til næste sæsons Champions League.
Det glæder os altid meget i Sundby Boldklub, når vores talenter opnår succes på øverste hylde.
Stort tillykke til Rosa med kvalifikationen til Champions League!