1. kvinder henter målfarlig 21-årig | Sundby Boldklub

19. juli 2021 kl. 18:52

Vores 1. kvinder har sikret sig endnu et kort til offensiven.Denne gang byder vi velkommen til Annica Just Schreiber, der skifter fra Herlufsholm/Næstved. Schreiber er opvokset i Nordjylland i Hjørring, hvor hun primært har spillet for Fortuna Hjørring – dog med en kort afstikker til AaB.

Annica er dog flyttet til København – endda til Amager – hvorfor hun har været på udkig efter nye udfordringer. Det til stor glæde for 1. kvinders cheftræner Lasse Lund Larsen, der igennem sidste sæson har haft et godt øje til den alsidige offensivspiller.

”Da vi hørte, at Annica var flyttet til København, kontaktede vi hende med henblik på et møde. Vi aftalte, at hun skulle komme og træne med – så begge parter kunne se hinanden an, og så Annica kunne sikre sig, at hun ville blive presset til træning, så hun kunne udvikle sig yderligere. Vi kendte jo Annica godt, da hun blev topscorer for Herlufsholm/Næstved i sidste sæson. Annica vil helt sikkert bidrage positivt til vores spillestil, og hun bliver uden tvivl en kæmpe gevinst for holdet. Hun er god i mellemrum, og hun har et godt blik for at spille sine medspillere gode. Derudover kommer hendes hårde spark til at volde problemer for de fleste målmænd.”

Schreiber ser også selv frem til at spille for et hold med store ambitioner, men hvor det sociale samtidig er i højsædet.

”Jeg forventer, at Sundby som hold og klub kan give mig en masse gode fodboldoplevelser, og så glæder jeg mig også til det sociale i klubben – og til at lære pigerne at kende, for de virker supersøde. Jeg har valgt Sundby Boldklub, fordi deres ambitioner passer rigtig godt til, hvad jeg selv har. Derudover virker sammenholdet – både på holdet og i klubben – som sagt helt fantastisk, hvilket jeg synes er lige så vigtigt som selve fodbolden.”

Lasse Lund Larsen er også sikker på, at den unge nordjyde hurtigt vil falde til i truppen og på Kløvermarken.

”Jeg har store forventninger til Annica. Hun kender gamet, og trods sin unge alder har hun været med en del år i de øverste rækker. Hun kender desuden en god portion af spillerne i forvejen fra deres fælles tid på diverse U-landshold. Hun vil hurtigt falde til, det er jeg ikke i tvivl om. Annica og Sundby er et perfekt match.”