1. kvinder klar med fjerde forstærkning | Sundby Boldklub

11. juli 2021 kl. 20:06

Første kvinder har gang i en spændende sommer, hvor de ikke ligger på den lade side.Det har nu resulteret i, at holdet er klar med sin fjerde nye spiller, der, sammen med den talentfulde nuværende, talentfulde trup, skal forsøge at indfri ambitionerne om fodbold i Danmarks bedste række.

Den fjerde tilgang er Julie Wargo, der skifter fra Fredensborg.

Skiftet kom i stand efter en anbefaling fra Brøndby IF til cheftræner Lasse Lund Larsen, der herefter har lavet et stort research-arbejde i forhold til at scoute Julie, hvilket overbeviste ham i en sådan grad, at han ikke er bleg for at sige, at Julie bliver et hit i 1. division.

”Julie er en klassisk angriber. Hun er hurtig, god til at løbe dybt, og så afslutter hun altid knastørt foran kassen. 14 mål for et bundhold viser også, at hun er træfsikker, og jeg er sikker på, at hvis hun tager det med på et hold som vores, som i forvejen er gode til at skabe mange chancer, så bliver Julie en kæmpe succes. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige, at hun har potentialet til at kunne blive topscorer i 1. divison.”

Hvad er dine forventninger til Julie?

”Mine forventninger til Julie er, som jeg også nævner, at hun laver en masse mål – og at hun bliver en rigtig ’pain in the ass’ for de andre hold i rækken. Jeg er generelt ikke i tvivl om, at Julie nok skal levere, da det også har været tilfældet i hendes tidligere klubber”, svarer Lasse Lund Larsen.

Forventningerne til den nye angriber er altså store, og vi glæder os til at se hende trække den røde trøje over hovedet i den nye sæson!