Defensiv tilføjelse til 1. kvinder | Sundby Boldklub

17. juli 2021 kl. 13:12

Sundby Boldklubs 1. kvinder har oprustet kraftigt på det seneste, hvilket blandt andet har resulteret i flere nye offensive kræfter.

Denne gang kan 1. kvinder dog præsentere en defensiv forstærkning, der skal hjælpe holdet med at lukke af for modstanderne i den kommende sæson.

Det er derfor en fornøjelse at præsentere Malin Schöps som ny spiller i den røde trøje. Schöps spiller hovedsageligt 6’er, men kan også dække positionen som 8’er.

Schöps har fået sin fodboldopdragelse i HIK og på trods af sine bare 17 år, har hun et imponerende CV med i bagagen, da hun både har spillet for B93, HIK og Odense Q. Senest har hun kombineret et efterskoleophold hos Efterskolen ved Nyborg med en fodboldtilværelse hos Odense Q.

På grund af sin unge alder bliver efterårssæsonen også Schöps’ første som reel seniorspiller. Det tager hun dog med oprejst pande, og hun ser frem til udfordringen, der ligger heri.

”Jeg har en forventning om at møde nye udfordringer i seniorfodbold, som jeg ellers ikke har navigeret meget i. Dette er også en af årsagerne til, at jeg har valgt Sundby Boldklub; fordi jeg tror, at det er min tid nu til at prøve kræfter med en god 1. divisions-trup. Der synes jeg, at Sundby matcher mig godt på rigtig mange parametre. Og så glæder jeg mig bare meget til at se, hvad det bringer.”

Også cheftræner for Sundby Boldklubs 1. kvinder, Lasse Lund Larsen, ser frem til at få indlemmet det defensive anker i sin trup.

”Malin er en dygtig ung spiller, som har trænet med et par gange og gjort et godt indtryk. Hun er teknisk stærk, god verbal, har en fin fysik i forhold til sin alder, og så har hun et rigtig stort løbepensum. Derudover kan hun spille både 6’er og 8’er. Jeg er helt sikker på, at hun kommer til at hæve sit niveau yderligere, og at hun på sigt bliver en Kvindeliga-spiller.”