Amager Q

AMAGER Q – elite træningsfællesskab

Amager Q blev grundlagt i efteråret 2019 og er et træningsfællesskab, der har til formål, at give de bedste og mest motiverede piger rundt omkring på Sjælland et tilbud om elitetræning, så de ikke behøver skifte klub for at blive matchet med andre stærke spillere.

Fra august 2020 er tilbuddet til piger i årgang 2008 (2009 piger skal indstilles af egen træner),men fra sommer 2021 tilbydes en ren 2009 årgang.

Tilbuddet er først og fremmest for de piger, der er motiverede og dedikerede for elitetræning, og som viser, at de vil mere med deres fodbold. Amager Q er med til at udvikle pigerne, give de stærke piger et match, skabe fastholdelse i deres moderklub og udvikle nye venskaber på tværs af klubberne.

Når man kan blive matchet med de bedste via et træningsfællesskab og samtidig blive i egen klub, vil det være mindre attraktivt at søge væk, hvis man har høje fodboldambitioner.

I sæsonens løb vil der være træningskampe, sociale aktiviteter, prominente gæstetrænere, og det er planen at stille med et Amager Q hold til Danacup i uge 30 2021.

Træningsstedet vil variere fra klub til klub, og i vinteren 2020/21 vil der være træning i Sundby, Dragør, Hekla og Tårnby FF.

For at være en del af Amager Q, indmelder man sig på www.sundbyboldklub.dk under ”Bliv medlem” og ”Indmeldelse” og vælger Amager Q. Det betyder ikke et klubskifte, men blot en registrering og en mulighed for at trænerne kan kommunikere.

Det koster kr. 250/måned og inkluderer træningstøj og vask til træning og kamp, samt forplejning af og til. Udmeldelse sker med løbende måned + 30 dage.

Der er dog i perioder lukket for indmelding på grund af den store efterspørgsel, men styregruppen kan altid kontaktes på mail.

Man kan skrive til trænerne og styregruppen med kommentarer og spørgsmål på amagerqpiger@gmail.com og følge Amager Q på FB: Amager Q eller Instagram: Amager_q

Træner for årgang 2008 er Lars Nielsen

Styregruppe er Claus Schreiner Andersen (Dragør), Mark Mickelborg (Hekla) og Palle Mehlbye (Sundby)