1. herre opruster med tidligere Superliga-spiller | Sundby Boldklub

07. juli 2021 kl. 11:49

Rasmus Minor Petersen er ny mand i den røde trøje, efter han har indgået en aftale med Sundby Boldklubs 1. herre om den kommende sæson, 2021/2022.

I januar måned meddelte den tidligere Superliga-spiller, Rasmus Minor Petersen, at han ville trække sig tilbage fra fodbold på professionelt niveau, og han fik herefter job som skolelærer.

Rasmus Minor Petersen kommer med erfaring fra både Superligaen og 1. division, hvor han blandt andet har spillet tre sæsoner hos Hobro IK. Derudover har Minor også tørnet ud for FC Helsingør samt Lyngby Boldklub.

Herefter har Minor spillet et par kampe for FC Græsrødderne i forårssæsonen, men da holdet valgte at lukke ned, har han holdt formen ved lige ved at deltage i træningen hos Sundby Boldklubs 1. herre.

Det forhold har nu udviklet sig yderligere, da Minor har valgt at takke ja til tilbuddet om at indgå i 1. herres trup frem mod næste sæson.

Cheftræner, Thomas Karabulut, er meget tilfreds med at have sikret sig en spiller med et så imponerende CV.

”Det kommer helt sikkert til at give rigtig meget for vores unge spillere at mærke Rasmus’ tilstedeværelse. Specielt i forhold til det kommunikative, hvor det er helt fantastisk så meget, han byder ind med. Det er jo generelt helt uvurderligt at få en spiller af hans kaliber, og hans ro smitter enormt af på de unge drenge.”

Sundby Boldklubs 1. herre har som bekendt taget et skridt op, da de sikrede sig oprykning fra Serie 1, hvorfor den står på Københavnsserie efter sommeren.

Thomas Karabulut er i den forbindelse overbevist om, at Rasmus Minor Petersen kommer til at hjælpe den unge trup, når de skal bide skeer med hold fra en endnu højere hylde end hidtil.

”Til træning har han et rigtig højt niveau, og han er forbløffende god til at være sammen med de unge. Jeg tror aldrig, jeg har mødt én med det CV, der bare er gået hen for at hilse på alle drengene. Han har helt sikkert indgået godt i gruppen fra dag ét, og det bliver også Rasmus’ opgave – at han kan bruge sin erfaring til at indgyde noget ro i vores unge, men dygtige drenge.”