SE MÅLENE: Nedtakt Danmarksserien - Sundby Boldklub 2-0 Gørslev

02. april 2024 kl. 13:57
Sikret 1. plads i grundspillet

2-0 sejr mod Gørslev

Det blev til 6. sejr på stribe i turneringen, da holdet mandag besejrede Gørslev og dermed fik holdet revanche for nederlaget i Gørslev i det omvendte opgør og sikrede sig at gå ind i oprykningsspillet som nr 1, på tværs af begge puljer. FLOT!

Spillemæssigt blev det ikke den store oplevelse, som tilskuerne var vidner til, da begge holds defensiv kampen igennem havde godt styr på hinandens offensiv.

I 1. halvleg havde gæsterne et par sporadiske chancer uden at blive helt farlige, mens Yasin Dogan var tættest på for Sundby. Udover det havde Krogh også en fin mulighed, mens Johan var lige ved og næsten på et indlæg fra Magnus L. Derfor var 0-0 ved pausen et rimeligt resultat.

Efter godt og vel en times spil bliver indskiftede Gustav Street nedlagt i feltet. Mads Jul er igen sikkerheden selv fra 11-meter pletten og bringer holdet foran. Jul var i øvrigt igen på dagen blandt holdets bedste med endnu en stærk defensiv indsats.

Efterfølgende bølgede kampen lidt frem og tilbage og med små 10 minutter tilbage, så er Johan tæt på, at score til 2-0 efter flot forarbejde af indskiftede Nicklas Olabi. Desværre tager bolden undersiden af overliggeren og hopper ud i spil igen.

Med små 5 minutter tilbage af kampen opsnapper Johan en dårlig clearing fra gæsternes keeper. Han finder efterfølgende en helt fri Julius, som sikkert scorer til 2-0. Det bliver kampens sidste scoring og drengene får dermed endnu en vigtig sejr.

SE MÅLENE:

Med sejren vinder drengene i øvrigt DS pulje 1 og nu venter der så en udekamp mod Næstved 2 inden oprykningsspillet stater den efterfølgende weekend, når pulje 1 og 2 bliver lagt sammen.

Den aktuelle situation før sidste runde i pulje 1 hedder top5 i oprykningspillet, pulje 1:

1. Sundby Boldklub, 40 P
2. Glostrup, 36 P
3. Brønshøj, 34 P
4. Frederikssund, 31 P
5. Tårnby FF, 30 P

Tak for støtten til de mange fremmødte, som på dagen valgte at støtte holdet med tanke på lokalbraget i parken blev spillet samtidig.