Ugen der gik (22) | Sundby Boldklub

07. juni 2021 kl. 20:30

”Ugen der gik” er Sundby Boldklubs ugentlige opsamling af den forgangne uges nyheder. Der vil løbende blive opdateret om alt fra kampreferater og -billeder til events i klubben samt andre relevante overskrifter. ”Ugen der gik” udkommer hver mandag aften. Nyhederne er leveret af holdene selv. Ønsker man at indgå i ”Ugen der gik”, skal al information (eventuelt kampreferat, billeder eller andre nyheder) sendes til klubbens PR- og kommunikationsansvarlige, Jakob Kleist, på jkl@sundbyboldklub.dk

FCK-kursus for Sundby Boldklubs trænere

I forbindelse med vores samarbejde med F.C. København, blev der i ugens løb afholdt FCK-kursus for alle vores trænere fra U7-11. Niels Madsen (træner hos F.C. København) var instruktør på kurset, og der blev blandt andet undervist i struktur- og organisering af træning, aktivitetsniveau, samt fremtoning og ledelsesstil som træner.

Det var en rigtig god dag for alle, hvor de seje drenge fra U9 blev brugt som medier til en yderst vellykket træning.

Efterfølgende gik alle trænere i klubhuset, hvor de fik rig mulighed til at stille spørgsmål.

Stort tak til Niels for en meget informativ dag!

U14 drenge på tur til Hotel Marina

Som vi skrev om i sidste uge, så havde vores U14 drenge i forrige weekend en fremragende tur til Hotel Marina.

Vi har i ugens løb talt med drengenes træner, Nils Hougaard, der har fortalt og uddybet drengenes dag yderligere: Drengene mødtes kl. 12:00 om fredagen i klubhuset iført deres paradedragt, hvorefter turen gik mod Vedbæk via en booket holdbus.

Bussen ankom planmæssigt til hotellet kl. 13:00.
Drengene tjekkede ind på flotte dobbeltværelser, klædte om og gik herefter ud til en intensiv træning.

Efter træningen ventede der et hurtigt bad før den stod på masser af hygge med bordtennis, pool/billard, dart og bordfodbold.

Dagen igennem blev der sørget for holdet, og det gjaldt også ved aftensmaden. Der blev serveret kylling, kalvespidsbryst, kartofler og grønt, så depoterne blev fyldt godt op før morgendagens kamp.

Efter (endnu) et solidt måltid til morgen, blev truppen hentet af bussen, og kursen blev derefter sat mod Tårnby.

Kampen endte, som skrevet i sidste uge, 2-3 til Sundby-drengene, der leverede en solid præstation ovenpå en god og fokuseret opvarmning samt taktiksnak.

Sundby Boldklub og Ældre Sagen nyder stor succes i samarbejde

Sundby Boldklub tog for 3 år siden skridtet og startede ”seniorfodbold – motionsbold” op i samarbejde med Ældre Sagen og DBU København.

Projektet skulle forsøge at samle ældre mænd, der har en lyst til at spille fodbold. Der projekt har udmundet sig i en stor succes, da der hver onsdag klokken 11:00 samles en hel række af fodboldglade mænd, som går til den på fodboldbanen. Kvinderne samles hver mandag – ligeledes klokken 11:00.

Efter hver træning er der sørget for lidt mad og en kop kaffe i klubben, hvilket giver rum til en god snak og socialt samvær.

Har du lyst til at se mere af, hvad ”Seniorfodbold” handler om, og hvad deltagerne selv synes om projektet, så kan du se denne fine video: https://www.youtube.com/watch?v=y0tlmheFfvc.

Hvis du har lyst til at være en del af ”Seniorfodbold”, så kan du kontakte Flemming Jacobsen på partner@sundbyboldklub.dk.