Årgang 2011

SUNDBY BOLDKLUB BØRNE- OG UNGDOMSFODBOLD

Træningen for U10-U12 er under ledelse af vores Børneudviklingstræner i samarbejde med årgangens cheftræner, som planlægger træningen. Udførslen på banen håndteres fortsat af forældre og spillere fra vores ungdomshold. De får sparring af cheftræneren.

I vores træning er børnenes udvikling det primære fokus. Det opnår vi gennem leg og masser af boldkontakt. Efter en fælles opvarmning inddeles børnene i mindre grupper (ca. 10-12), alt efter hvor øvede og parate de er til at træne og lære. Der trænes på forskellige stationer, så det bliver lettere at tilpasse træningen det enkelte barns niveau.

Selvom børnene nu er ældre, er der fortsat brug for, at forældre bidrager aktivt til træningen, hvis den skal fungere optimalt fodboldmæssigt og socialt.

15-20 børn i hvert år vil blive tilbudt ekstra træning i vores talentakademi . Dette betales der yderligere for.

De sidste måneder af U12, sker der en selektion af spillere. Det betyder, at de fra U13 tilbydes at blive en del af Sundby Boldklubs Talentafdeling .

Forældreansvar

Sundby Boldklub forventer, at forældre hjælper til på og omkring holdet. Vi holder løbende forældrekurser, der klæder forældre på til at stå på banen. Du kan også hjælpe med andre opgaver. Se hvilke hende .

Kampklar

Alle vores hold kommunikerer via DBU's app Kampklar. Her melder du dit barn TIL og FRA træning og kampe.

For yderlige spørgsmål kontakt da holdets koordinator her .