SB forlænger med 1. kvinders trænerteam | Sundby Boldklub

15. november 2021 kl. 18:24

Sundby Boldklub forlænger med 1. kvinders trænerteam

Sundby Boldklub har valgt at forlænge samarbejdet med trænerteamet omkring 1. kvinder, bestående af cheftræner Lasse Lund Larsen og assistenttræner Johnny Christiansen.

Sundby Boldklubs 1. kvinder har haft et flot efterår, der blev kronet med en placering i øverste halvdel af 1. Division, hvorfor de til foråret er sikret deltagelse i kvalifikationsspillet til Gjensidige Kvindeliga – dét endda med en kamp tilbage af efterårsprogrammet.

De flotte resultater er blandt andet kommet i hus ved hjælp af et skarpt trænerteam, der har formået at sætte et slagkraftigt hold sammen og ført dem til blandt andet to sejre mod københavnerrivalerne fra B93 samt en udesejr på hele 5-0 over Dalum/Næsby.

Adspurgt, hvad kontraktfornyelsen betyder for Lasse Lund Larsen og Johnny Christiansen, forklarer cheftræneren: ”Det betyder rigtig meget for os, at vi stadig er en del af det projekt, vi har sat i søen. Klubben er blevet en stor del af vores hverdag, og vi er glade for at være her. Personligt har jeg fået til opgave, at vi skal ramme ligaen inden for 2 år, og vi er pt. godt på vej med det hold, vi har.”

Det er ingen hemmelighed, at Sundby Boldklub har store ambitioner – blandt andet for kvindefodbolden – hvilket også er noget, der bliver sat pris på.

”Det er også fedt at være i en klub, der har som målsætning at blive en fast del af kvindeligaen. Jeg er en person, der går all in, når jeg committer mig til noget – det gjorde jeg for snart 4 år siden, da jeg takkede ja til at stå i spidsen for de her fantastiske piger. I de 4 år har vi arbejdet benhårdt på, at vi en dag ville komme i ligaen. Det er en målsætning, som kan blive indfriet til sommer, hvor Sundby fylder 100 år. Det kunne være fantastisk at aflevere en oprykning som fødselsdagsgave!”

1. kvinder mangler sidste kamp i efterårssæsonen, når de lørdag d. 20. november kl. 15:00 gæster ASA, Aarhus. Derefter vil trænerteamet arbejde hen mod forårets afgørende oprykningskampe.

Vi ønsker både Lasse og Johnny tillykke – og vi ser frem til at følge dem og holdet!