Ny talentchef til pigeafdelingen | Sundby Boldklub

13. oktober 2021 kl. 22:59

Sundby Boldklub har fornøjelsen af at kunne meddele, at klubben pr. 1. november 2021 har ansat Frank Johnsen som ny talentchef for pigeafdelingen.

Frank Johnsen er ikke et ubeskrevet blad i Sundby-regi, da han tidligere har været førsteholdstræner for vores kvinder, inden klubben flyttede fra banerne ved Amagerbro Idrætsanlæg.

Frank er oprindeligt uddannet folkeskolelærer, men han har primært beskæftiget sig med fodboldens verden som arbejdsplads i de sidste 20 år. Det har bragt ham forbi Brøndby IF, hvor han har været ansat i ca. 12 år som blandt andet U18 DM-træner, og derudover har han senest været i DBU i 8 år, hvor han ligeledes har besiddet flere forskellige roller; herunder U19 assistenttræner og U16 landstræner.

Det er med andre ord en stor trænerkapacitet, der vender hjem til Kløvermarken.

Hovedpersonen selv forklarer, at det var den samlede pakke, der gjorde udslaget for, at han sagde ja til Sundby Boldklub, efter han tidligere på året stoppede i DBU.

”Jeg stoppede i DBU, fordi jeg trængte til lidt luftforandring. Jeg har haft et rigtig fedt arbejde i DBU med nogle super gode kollegaer, men man skal have sig selv helt med, når man går på arbejde – ellers er det tid til at finde noget andet. Derfor er den nye rolle, som jeg skal have i Sundby, tiltalende for mig. Dét, at det er en halvtidsstilling, gør også, at jeg sideløbende får tid til at undersøge andre aspekter af fodboldverdenen. Derudover kender jeg jo klubbens DNA samt de folk, der er her. Det er alle gode mennesker, og jeg ved, hvad de står for.”

Adspurgt til forventninger og ambitionerne for fremtiden i forhold til udviklingen af Sundby Boldklubs pigeafdeling fortæller Frank Johnsen, at det vigtigste for ham er, at der skal skabes et solidt fundament med et fedt træningsmiljø.

”Vi skal bygge videre på det gode stykke arbejde, der allerede er gjort herude. Miljøet skal være godt og ordentligt, og det skal være et sted, hvor man også kan udvikle sig socialt og relationelt samtidig med, at man udvikler sine fodboldfaglige egenskaber og -kvaliteter. Det skal være et attraktivt sted at være – endnu mere end det allerede er.”

Frank Johnsen har første dag den 1. november, og han ser frem til at starte arbejdet.

”Jeg glæder mig til at komme i gang. På den korte bane skal jeg finde ud af, hvordan dagligdagen er, hvordan træningen fungerer og andre strukturelle ting. Derefter glæder jeg mig rigtig meget til at kunne fordybe mig i én klub, hvor jeg tidligere har været vant til at arbejde med mange forskellige klubkulturer. Det bliver mere afgrænset nu, hvilket jeg synes, bliver en spændende udfordring.”

Vi, hos Sundby Boldklub, siger velkommen til(bage), Frank!