U13 piger i pokalfinale | Sundby Boldklub

27. april 2022 kl. 20:11
U13 pigerne sikrede sig en plads i pokalfinalen, da holdet i forgårs vandt deres semifinalen med 0-2 ude over LSF
Tekst af: Thomas Karabulut
Hjemmeholdet havde sørget for fine rammer, da kampen skulle afvikles på opvisningsbanen, hvor rigtig mange mennesker var på plads. Pigerne og trænerteamet ankom også på flotteste vis og med stil, da klubben havde sponsoreret en lækker bus, som pigerne blev transporteret i fra Amager til Ledøje Smørum.
Pigerne var spændte før kampen, og træner Mikkel Bischoff udtaler, at han sjældent har set dem så fokuserede under opvarmingen.
Fra kampens start tog Sundby-pigerne initiativet på bolden, mens LSF mest forsøgte sig med lange bolde ned bag vores bagkæde. Midt i 1. halvleg kom kampens første scoring, da Alberte med et flot skud scorede til 0-1. I øvrigt efter et flot oplæg fra Mila. Den føring udbyggede Maise i midten af 2. halvleg efter en flot dribletur, hvor modstanderne blev sat af en efter en. Resten af kampen kontrollerede pigerne flot, selvom holdet fik tildelt et gult kort og var i undertal i 5 minutter.
Der skal lyde et stort tillykke til alle trænerne omkring holdet, samt ikke mindst vores akademi-piger for den meget flotte præstation. I finalen, der spilles i Allerød den 22. maj kl. 10.00, møder holdet Farum. Dem har holdet spillet mange gode kampe imod, da begge hold står for noget flot, offensivt fodbold.
Der skal fra trænernes og pigernes side lyde en stor tak til klubben for at stille bus til rådighed, samt til LSF for de flotte rammer.
På lørdag har I mulighed for at se vores dygtige piger i aktion igen, da holdet på hjemmebane spiller topbrag mod Brøndby IF kl. 10.15.
Og lad mig slutteligt bare slå fast, at jeg godt tør lægge hovedet på bloggen i forhold til, at vi i fremtiden kommer til at se flere af de her piger omkring diverse ungdomslandshold og på sigt som minimum i den bedste nationale kvindeliga herhjemme.