U15-drenge på træningslejr | Sundby Boldklub

16. december 2021 kl. 16:09

Vores talentfulde U15-drengeårgang har netop været på en 5 dages træningstur til Malaga - Finca Naundrup - der er ejet af det danske ægtepar, Peter og Jane. Det var en helt igennem fantastisk tur på både det sociale plan, træningsmæssige og med gode kampe.

Drengene mødte op i Københavns Lufthavn onsdag morgen d. 24. november kl. 05:15 i deres grå/sorte paradedragt, og efter checkin gik turen mod Malaga med Norwegian Air. Vi ankom i høj solskin og 22 grader efter 3,5 time med en god flyvetur, hvor der blev snakket, hygget, sovet lidt, spillet onlinespil og hørt musik i diverse EarPods.

Vi blev afhentet i 4 minibusser i lufthavnen, og efter 25 minutters kørsel var vi fremme. Drengene blev indlogeret i fine lejligheder med 2 soveværelser i hver af 2 personer, køkken, toilet og bad. Dernæst stod den på en lækker og nærende frokost i restauranten. Efter frokost og omklædning blev der trænet i 2 timer på kunstbanen på stedet. Drengene gik til stålet og havde en rigtig stærk første træning. Der blev efterfølgende slappet af, hvorefter vi kørte mod et lokalt stadion, hvor vi skulle møde Las Chapas. Det var en fin kamp, hvor vores spillere aldrig var truet, og resultatet blev en 3-1 sejr. Der blev taget fælles holdbillede, og så gik turen tilbage, hvor der blev serveret en velfortjent sen aftensmad.

Torsdag morgen skulle vi op kl. 07, da vi skulle spille kamp om formiddagen mod Malaga City Academy U17. En køretur på 45 minutter til Estepona, omklædning, opvarmning på stadion med plads til 4000 tilskuere, og drengene var klar. Det blev en stor mundfuld, og vi måtte se os slået 6-0. Vi var blevet overmatchet af et stærkt hold, hvor spillerne var 16-19 år og som tidligere har spillet mod topklubber som Real Madrid og PSG. Drengene spillede dog en fin kamp og forstod vigtigheden af at spille sammen som et hold, fighte og sidde helt tæt på sin modstander. Det var en god oplevelse, trods alt, og efter fælles holdbillede og omklædning gik turen tilbage til Finca Naundrup og frokost. Det havde været en hård kamp, og flere spillere var fysisk mærkede, så eftermiddagen blev brugt på social hygge, padeltennis og lidt bold.

Fredag formiddag stod den på endnu en 2-timers træning og denne gang på et lokalt stadion. Træningen havde fokus på placering, løb i de frie rum på banen og sideforskydning. Det var en varm formiddag, men der var fokus og vilje fra alle. Eftermiddagen stod på frokost, spillersamtaler, hyggestunder, fodbold og padeltennis, inden det igen var tid til aftensmad.

Lørdag morgen skulle drengene igen afsted efter morgenmaden og tilbage til Estepona og møde et nyt Malaga City pre-Academy hold. Denne gang U16, hvor spillerne kun var 15-18 år. Det blev igen en kamp, hvor drengene fra Sundby Boldklub skulle kæmpe for det. Endnu et stærkt hold, der var meget boldbesiddende. Resultatet blev 3-0. Efter det traditionelle fælles holdbillede kørte vi tilbage i vores minibusser med nogle trætte spillere. Aftensmåltidet stod på grillaften med burgere, oksesteg, ovnkartofler og salater. Da maden havde lagt sig, blev der spillet en intern kamp mellem drengene på stedets kunstbane, inden der skulle pakkes og sengetid.

Søndag formiddag skulle vi tilbage mod lufthavnen og tilbage til København. Vi ankom i blæsevejr og regn - noget af en kontrast til vejret de seneste 5 dage.

Træningsturen var en kæmpe oplevelse for både spillere, trænere og ledere og en tur, vi aldrig kommer til at glemme.