SB indgår aftale med nye interessenter | Sundby Boldklub

06. december 2021 kl. 16:34
Af Sundby Boldklubs formand, Bo Hammer:

Kære medlemmer,
Rygterne har talt sandt.

Gennem det sidste år har bestyrelsen været i dialog med en række interessenter, og vi er kommet frem til en aftale, som på kvinde-, herre- og ungdomssiden vil bringe vores klub godt gennem vores 100. år og videre til at placere os i toppen af dansk fodbold.
Kvinderne skal tage det næste step og konsolidere sig i landets bedste række. Vi har kvalificeret os til oprykningsspillet og vil styrke os yderligere i 2022.
Herrerne skal inden for en årrække være i stand til at være med på divisionsniveau, hvilket også betyder, at vi styrker os i vinterpausen og skruer op for kravene til at være i den bedste trup.
På ungdomssiden vil vi fortsat have licens på drengesiden, og vi vil efter den rette proces også sikre os en pigelicens.
For at modtage det store bidrag fra interessenterne skal vores forening professionaliseres yderligere og det kræver også, at vi ændrer vores vedtægter – både for at kunne indgå i samarbejdet og for at beskytte vores forening.
Kom til vores ekstraordinære generalforsamling torsdag d. 16. december kl. 20:00 og hør mere.
Her vil vi hylde en person, der i 25 år har arbejdet i bestyrelsen for at få fællesskabet til at hænge sammen, og det vil DBU også. Nour E Raida.
Vi vil også præsentere et nyt æresmedlem - Svend Hansen (lange Svend).
Bestyrelsen lægger op til følgende ændringer af vores vedtægter:
Ny Stk. 3
Ungdomsafdelingen består af en pige afdeling og en drenge afdeling. I begge afdelinger kan der være en talent afdeling og en bredde afdeling.
Ny Stk. 4
Bestyrelsen kan til enhver tid indgå i samarbejdsaftaler omkring afdelinger eller enkelte hold med eksterne selskaber. Det gælder klubbens to første seniorhold og talentafdelingerne i ungdomsafdelingen.