Ugen der gik (31 - 34) | Sundby Boldklub

30. august 2021 kl. 19:43

”Ugen der gik” er tilbage efter fra sommerferie! "Ugen der gik" er Sundby Boldklubs ugentlige opsamling af den forgangne uges nyheder. Der vil løbende blive opdateret om alt fra kampreferater og -billeder til events i klubben samt andre relevante overskrifter. ”Ugen der gik” udkommer hver mandag aften.

Status fra 2.- og 3. kvinder

Hvem havde i foråret troet, at klubben skulle have 2 x 11-mands kvindehold fra august – foruden 1. kvindesenior?

Mange nye medlemmer, og nye unge kvinder, der er gået fra U18 til senior, har fyldt træningerne op hos 2. kvinder. Så mange, at der blev taget en beslutning i sommer, om at tilmelde endnu et 11-mandshold, så det kunne honoreres, at der er kampe og hold til alle at spille på.

Medlemsregistret tæller præcist 30 kvinder nu, og derudover træner fem U18-spillere fast med i truppen.

Michael Udsen er i august kommet til som træner sammen med Lars Nielsen, og de to går langt tilbage som trænerkolleger og venner. De har formået at tilføre truppen masser af gejst, humør og ikke mindst rigtig god træning.

Kvindeserie ØST har spillet tre kampe i den nye sæson: En ærgerlig uafgjort kamp mod Østerbro, et klart nederlag til Vordingborg, og en fortjent sejr over Vipperød.

Det er bestemt godkendt, da der stadig foregår en holdopbygning, der skal sikre de rigtige spillere på de rigtige pladser.

3. kvindesenior, der er begyndt sin rejse mod de højere rækker i Serie 2, åbnede turneringen med en overbevisende sejr over Dragør, hvor det var tydeligt, at de mange unge spillere kender hinanden gennem mange år i klubben, at de er trygge ved hinanden, på spil, kombinationer og hvordan man fungerer som et hold.

Det er en stor fornøjelse, at der er så mange spillere, så der let fyldes to hold op, og afhængigheden af at låne spillere ”oppe- og nedefra” (som i foråret) stort set er elimineret. Der er således både et trænings- og kamptilbud til alle.

Lige nu arbejder Lars og Uddi og andre omkring holdet med at sammentømre truppen. Der arrangeres bl.a. fællesspisninger, og de sociale medier benyttes aktivt. ”Om lidt” bliver der åbent for omklædningsrummene igen i klubben, så omklædning, bad, snak og hygge også kan genoptages.

De største udfordringer er, at de mange spillere og to hold, stiller større krav til materialer, kamp- og træningstøj, opbevaringsplads osv. Hvad træningssæt angår, er det håbet at finde sponsorer, så antallet af sæt kan suppleres op til alle. Så sidder der en venlig sjæl, hvor de negative renter i banken gør ondt, hører holdene gerne mere.

Alt i alt må vi konkludere, at det lige nu går rigtig godt i seniorafdelingen, og at vi ser ind i et spændende efterår.

To tidligere Sundby-drenge på U18-landsholdet

De to tidligere Sundby-talenter Silas Andersen og Sanders Ngabo er udtaget til det danske U18-landshold, der drager til Sverige mellem den 1. og 8. september for at deltage i en miniturnering.

Silas, der netop er skiftet til Inter i Italien, og Sanders, der har taget Lyngby Boldklub med storm – og sikret sig debut for 1. division – kommer begge fra vores talentfulde 2004-årgang.

Vi ønsker begge stort tillykke med udtagelsen!

U13-piger vinder Stensballe talentstævne

U13 piger blev i weekenden 14.-15. august det første pigehold fra Sundby Boldklub til at lykkes med at vinde det store talentstævne i Stensballe. Alle de største og bedste pigeklubber i landet deltog i stævnet.

Pigerne slog Greve Boldklub i finalen efter en spændende straffesparkskonkurrence.

Udover at være meget talentfulde spillere, viste pigerne et sammenhold, der bar dem igennem de svære kampe.

Tillykke til Isabella, Vigga, Emilia, Emmeli, Ella, Mila, Maise, Alberte, Sophia, Columba, Thilde og Ellen – og deres trænere Johan, Lasse og Mikkel – med den flotte præstation!

U10-drenge til stævne og AKT+

U10 drenge indledte sæsonen ved at deltage i Fodbold Festival, som arrangeres gennem et klubsamarbejde mellem KB, FA2000 og FB.

U10 deltog med tre forskellige hold. Det ene kæmpede en anelse med spillet, det andet spillede jævne kampe, mens det tredje hold vandt alle sine kampe. Fælles for holdene var dog, at de spillede flot fodbold, kæmpede, og at de sluttede af med en god oplevelse.

Oven i det fine stævne sender U10 hele 6 spillere afsted til AKT+ (tidligere Topcenter), hvilket vi er meget stolte af!

Nyhederne er leveret af holdene selv. Ønsker man at indgå i ”Ugen der gik”, skal al information (eventuelt kampreferat, billeder eller andre nyheder) sendes til klubbens PR- og Kommunikationsansvarlige, Jakob Kleist Laursen, på jkl@sundbyboldklub.dk - denne vil ligeledes stå for layout, korrektur og redigering.