Ugen der gik (37) | Sundby Boldklub

20. september 2021 kl. 22:01

"Ugen der gik" er Sundby Boldklubs ugentlige opsamling af den forgangne uges nyheder. Der vil løbende blive opdateret om alt fra kampreferater og -billeder til events i klubben samt andre relevante overskrifter. ”Ugen der gik” udkommer hver mandag aften.

Nyt tiltag - holdene tæt på

Fra næste uge indfører vi et nyt og spændende tiltag i ”Ugen der gik” – uge efter uge zoomer vi nemlig ind på udvalgte hold på både pige- og drengesiden, som skal hjælpe alle jer til at få et bedre indblik i dagligdagen for hvert enkelt hold hos Sundby Boldklub. Vi starter hos de helt små og bevæger os opad, årgang efter årgang.

Vi håber, at I vil læse med!

Opdatering for talentholdene

Pigehold

U18 piger

U18 piger skulle i weekenden på en svær opgave, da de hjemme tog imod Roskilde Pigefodbold, der havde hentet 4 point i sine første to kampe – blandt andet via et uafgjort resultat mod rækkens førerhold fra Fremad Valby/BK Vestia.

Kampen blev desværre ikke en succes for Sundbys piger, da det blev til en overbevisende 7-1 sejr til gæsterne fra Roskilde.

Næste kamp for U18-piger: lørdag d. 25. september kl. 13:00 på udebane mod Brøndby IF.

U16 piger

Førerholdet fra FA 2000 ventede i lørdagens kamp for U16-pigerne. Pigerne formåede desværre ikke at drille forhåndsfavoritterne, da det blev til hjemmesejr på 4-1.

Næste kamp for U16-piger: søndag d. 26. september kl. 16:00 på hjemmebane mod Herlufsholm GF.

U14 piger

Turen for U14-piger gik søndag mod Ballerup, hvor pigerne fra BSF ventede.

Kampen endte med en hjemmesejr på 5-1, og pigerne kan nu i stedet rette blikket mod kampen mod B93, der ligger én plads over i tabellen.

Næste kamp for U14-piger: onsdag d. 22. september kl. 17:30 på hjemmebane mod B93.

U13 piger

U13-pigerne har, som vi også skrev om i sidste uge, fået en forrygende sæsonstart, der har kastet lutter sejre af sig.

Den gode stime fortsatte torsdag – dog ved hjælp af en skrivebordssejr – da udeholdet fra B93 trak sig fra kampen, hvorfor der tikker 3 point ind på kontoen.

Pigerne er nu placeret på en 2. plads, 1 point bag førerholdet fra Allerød FK, som dog har spillet en kamp mere.

Næste kamp for U13-piger: lørdag d. 25. september kl. 10:00 på udebane mod FB.

Drengehold

U19 drenge

U19-drengene var i weekenden ude i en regulær gyser, da de på udebane mødte Måløv BK. De to hold ligger side om side i rækken, hvorfor der var vigtige point på spil.

Det lignede længe, at det skulle blive en sejr til hjemmeholdet, men med et straffespark i sidste minut, som blev omsat til mål, endte kampen med en pointdeling efter 2-2.

Næste kamp for U19-drenge: søndag d. 26. september kl. 14:00 på hjemmebane mod Glostrup.

U17 drenge

Oversidder.

Næste kamp for U17-drenge: søndag d. 26. september kl. 12:00 på udebane mod Greve Fodbold.

U15 drenge

Der var dømt lokalopgør for alle pengene, da U15 tog imod AC Academy Amager hjemme på Kløvermarken.

Det blev også et intenst opgør, der bølgede frem og tilbage. Desværre for de rødklædte Sundby-drenge blev det til et smalt nederlag på 1-0.

Næste kamp for U15-drenge: søndag d. 26. september kl. 12:00 på udebane mod Vanløse IF.

U14 drenge

Drengene fra U14 ligger godt til i Liga 2, hvor holdet før weekendens kamp havde 10 point efter 5 kampe. Modstanderen hed dog GVI, der indtog andenpladsen – blandt andet ved hjælp af en målscorer på hele 21-7.

Det afskrækkede dog ikke Sundbys drenge, der sikrede sig 1 point, efter opgøret endte 1-1.

Næste kamp for U14-drenge: søndag d. 26. september kl. 12:00 på udebane mod KB.

U13 drenge

Weekenden bød på en udebanetur nordpå for U13-drenge, da de skulle spille mod Hørsholm-Usserød IK. Den ”lange” tur var dog umagen værd, da holdet kunne tage hjem med 4-2 sejr i bagagen.

Næste kamp for U13-drenge: torsdag d. 23. september kl. 18:00 på udebane mod A27.

Ønsker man at indgå i ”Ugen der gik”, skal al information (eventuelt kampreferat, billeder eller andre nyheder) sendes til klubbens PR- og Kommunikationsansvarlige, Jakob Kleist Laursen, på jkl@sundbyboldklub.dk - denne vil ligeledes stå for layout, korrektur og redigering.