Ugen der gik (41) | Sundby Boldklub

18. oktober 2021 kl. 23:37

"Ugen der gik" er Sundby Boldklubs ugentlige opsamling af den forgangne uges nyheder. Formatet vil bestå af "Ugens Zoom", der kigger nærmere på en udvalgt årgang og "Ugens opdatering på talentholdene", der giver dig det nyeste fra alle vores talenthold! ”Ugen der gik” udkommer hver mandag aften.

Ugens Zoom

U10 piger

I denne uges udgave af ”Ugens Zoom” lægger vi vejen forbi vores U10-piger.

Det er en årgang, der – meget lig mange af vores andre pigehold – har oplevet en stor fremgang i antallet af fodboldpiger, hvilket blandt andet ses ved de ugentlige træningspas.

Således fortæller en af holdets trænere, Jacob Dedichen, at der på blot halvandet år er sket en kæmpe udvikling: ”For halvandet år siden var der et sted mellem 4-10 piger til hver træning, men vi har oplevet en helt fantastisk tilgang af nye piger på årgangen, hvor vi nu er oppe på 20-25 piger til træning.”

Det øgede antal piger til træning har også været med til at skabe en god kultur på holdet, hvor hverken regn eller slud kan holde dem væk fra grønsværen.

”Som fantastisk eksempel kan jeg nævne, at sidste tirsdag, hvor det stod ned i stænger, var der 18 piger til træning, og de holdt ud i halvanden time.”

Foruden den store gejst til træning, oplever Jacob også, at alle pigerne – på tværs af niveauer – udvikler sig.

”Så mange nye piger har betydet, at vi har fokuseret en del på de elementære færdigheder som afleveringer, driblinger og bevægelse. Vi ser stor fremgang fra alle sider og niveauer, så vi fortsætter med at klø på, samtidigt med, at vi fokuserer på at have det sjovt, for det skal det være! Det har også betydet, at vi har måtte trække ekstra kapacitet ind, så vi nu er to trænere - forældre/piger fra højere årgange – der hjælper til hver gang.”

Trænerne på årgangen nyder samtidig godt af sparring fra klubbens øvrige trænere.

”Vi vil gerne sige tak til Kenneth Aamann for at komme med super input til ’hvordan du hjælper din nabo’ i øvelsen ’kant 3v1’. Dejligt med hjælp fra erfarne trænere!”

Jacob fortæller i øvrigt, at der arbejdes på, at pigerne kan komme med til diverse stævner i fremtiden: ”Det er ikke altid nemt at finde tid til familie, fritid og sport, så vi arbejder på at blive meget bedre til at få styr på tilmeldingerne til stævnerne i weekenderne. Det skal nok komme med så mange friske piger.”

Vi siger tak for indblikket i dagligdagen hos U10. Vi glæder os til at høre mere i fremtiden!

Ugens opdatering på talentholdene

Pigehold

U16

Oversidder.

Næste kamp for U16-piger: fredag d. 29. oktober kl. 18:30 på udebane mod Greve Fodbold.

U14

Oversidder.

Næste kamp for U14-piger: søndag d. 31. oktober kl. 12:00 på udebane mod Farum BK.

U13

Sundbys U13-piger, der har gjort rent bord i sæsonen med lutter sejre, skulle i midtugen forsøge at følge op på de gode takter, da de hjemme tog imod Allerød Fodbold Klub.

AFK lå inden kampen på 2. pladsen, hvorfor der var dømt topopgør.

Det blev også en lige affære, der endte i et uafgjort resultat på 1-1.

Med det ene point er pigerne 7 point foran netop AFK, der dog har en kamp i baghånden.

Næste kamp for U13-piger: lørdag d. 30. oktober kl. 11:00 på udebane mod LSF.

Drengehold

U19

U19-drengene skulle på en svær udebanetur mod rækkens nummer to fra B1903.

Sundbys drenge lå før fredagens opgør næstsidst, så det var top mod bund.

Og på trods af en uventet, tidlig føring fra Amager-drengene, der kom foran efter 9 minutter, blev det til en sejr til B1903, da kampen endte 5-1.

Næste kamp for U19-drenge: fredag d. 15. oktober kl. 19:00 på hjemmebane mod Karlslunde IF.

U17

Vores U17-drenge har haft en god formkurve på det sidste, hvor det er blevet til 3 sejre i de sidste 3 kampe mod hhv. Greve Fodbold, KFUM BK, Roskilde og A27.

Desværre blev det til et uventet nederlag mod brundproppen Hillerød Fodbold, der løb med alle tre point efter slutresultatet 2-1 til udeholdet.

Næste kamp for U17-drenge: søndag d. 31. oktober kl. 16:00 på udebane mod B93.

U15

U14

U13

Sæson afsluttet.

Ønsker man at indgå i ”Ugen der gik (Ugens Nyheder)”, skal al information (eventuelt kampreferat, billeder eller andre nyheder) sendes til klubbens PR- og Kommunikationsansvarlige, Jakob Kleist Laursen, på jkl@sundbyboldklub.dk - denne vil ligeledes stå for layout, korrektur og redigering.