Ugen der gik (44) | Sundby Boldklub

08. november 2021 kl. 20:34

Ugens Zoom

Ugens Zoom holder i denne uge ”forsinket efterårsferie”, men vender stærkt tilbage i næste uge!

Ugens Nyheder

Oprykning og en stor sæson for 2. og 3. kvinder

I sommer gik snakken omkring 2. kvindesenior på, om der var nok kvinder til at stille et fast hold med egne spillere, uden at få tilført spillere fra 1. holds truppen fra kamp til kamp, og det lå bestemt ikke i kortene, at verden ville ændre sig markant på få måneder.

For nu, hvor sæsonen er slut, er det et helt andet billede, der kan tegnes af truppen. 40 kvinder, 2 11-mandshold, 2 turneringer, hvor Kvindesenior ØST blev nummer 3 i rækken og det i al hast ekstra tilmeldte Serie 2 hold, søndag rykkede direkte op i Serie 1.

Det har været et kæmpe efterår. Trænerteamet, bestående af Lars Nielsen og Michael Udsen (Uddi), har på ingen tid tiltrukket nye spillere, og midt i oktober rundede truppen de magiske 40 spillere. Der er tilflyttere fra Jylland, 2 kvinder fra Norge, et par spillere fra en konkurrerende amagerklub, og ellers kvinder, der har hørt om, hvad der sker i Sundby. Det er Sundby DNA, der forplanter sig ud i verden, fordi Sundby er en klub, der favner bredt. Ca. 25 af spillerne er endda tilmeldt VT, bare fordi ”de andre” siger, det er sjovt og en fantastisk fest. Og i bødekassen er der endda bøde for ikke at kunne synge Sundbysangen!

De 2 hold spillede henholdsvis 11 og 9 kampe; 13 sejre, 4 uafgjorte og 3 nederlag, samt en målscore på 61-40. Det er ganske godkendt! I Kvindesenior ØST blev topscorer Gudrun Jonsdottir med 13 mål, og alle 11 kampe spillede Patricia Zimling og Trine Langhorn. I Serie 2 scorede Silke Nygaard 8 mål, og Frederikke Ahrensberg og Mille Kajshøj spillede flest kampe med 8 hver.

Fra nu af er det almindelig træning og VT, og mon ikke der dukker nye ansigter op i vinterens løb - det er bestemt ikke utænkeligt. Begge hold er tilmeldt VinterBold, og lige nu er en træningslejr i marts under planlægning. Alt i alt blæser der meget positive vinde på Kløvermarken hos 2. og 3. kvindesenior.

U10 viste gode takter mod Slagelse

Vores dygtige U10-drenge kørte til Slagelse for at øve sig endnu mere i 8 mandsfodbold. Det blev en ret ensidig affære, hvor drengene fra 2012 pakkede Slagelse godt og grundigt ind. Der blev spillet 3x20 minutter, hvor holdet brugte de første 20 minutter på at opdage banens længde og bredde. De sidste to halvlege var på Sundby-drengenes præmisser – både i spilovertag og chancer. Alle vores 6 mål blev scoret ved indlæg, cutback og en enkelt dribletur. Slagelse gik ét skud på mål og 1 mål. Begge situationer var mangel på koncentration og sløset boldomgang fra vores side, men intet, der vakte bekymring.

Tak til Slagelse B&I U10 for godt værtskab og fine faciliteter!

Næste weekend spiller U10-drenge Fleggaard Cup, inden de forsætter med 8v8 Vinterbold.

Lær landsholdet bedre at kende – tilbud til Sundby Boldklubs medlemmer

I bogen 'HOLDET' følger forfatter Kasper Steenbach det danske herrelandshold i en periode på fem år. Bogen begynder, da Åge Hareide i 2016 tager over som landstræner efter Morten Olsen, og slutter, da Kasper Hjulmand forbereder holdet til EM-slutrunden i 2021. Bogen indeholder interview med netop Hareide og Hjulmand samt landsholdsspillere som Christian Eriksen, Kasper Schmeichel, Jannik Vestergaard, Pierre-Emile Højbjerg, Thomas Delaney, Yussuf Poulsen og mange flere. 'HOLDET', der udkom på forlaget Gyldendal i maj 2021, handler om opbygningen af det hold, der nåede EM-semifinalen på Wembley i sommer.

Kasper Steenbach er en del af trænerteamet for Sundby Boldklubs U16-piger, og han kan tilbyde bogen til alle klubbens medlemmer til en særpris:

Normalpris: 300 kr.

Pris for Sundby Boldklub-medlemmer: 250 kr.

Bestilling på k.steenbach@gmail.com

Ugens opdatering på talentholdene

Piger

U16

U16-piger sluttede deres efterårssæson af med en hjemmebanekamp mod Greve Fodbold. Et hold, som pigerne også mødte i sidste weekend, hvor det ikke gik som håbet for de rødblusede.

Pigerne fra Greve havde i denne weekend også mest at spille for, da de med en sejr kunne lade sig kåre som vindere af Øst 1.

Kampen endte 0-2 til udeholdet, hvorfor de blå kunne lade jublen bryde ud.

Næste kamp for U16-piger: Sæson afsluttet.

U14

U13

U13-piger har i efterårssæsonen haft et solidt tag på holdene i Liga 1, hvor de inden weekendens kamp lå nummer 1 med to kampe igen.

Pigerne satte også en tyk streg under deres placering i toppen af rækken, da det blev til en sejr på 1-7 ude over Vestamager.

Næste kamp for U13-piger: lørdag d. 13. november kl. 14:00 på hjemmebane mod HB Køge.

Drenge

U19

U17

U17-drenge var inden sæsonens sidste kamp mod bundproppen fra Herfølge BK sikret endnu en sæson i Øst 2.

Det var dog ikke en sovepude for drengene, der sendte Herfølge-drengene hjem med et nederlag på 5-2.

U15

U14