Ugen der gik (46) | Sundby Boldklub

23. november 2021 kl. 00:23

Efteråret har nået sin ende, og vores mange børne-, ungdoms- og seniorhold ser nu frem mod forårets kommende sæson, der byder på mange flere spændende kampe!

Det betyder også, at ”Ugen der gik” går på juleferie fra dags dato.
Hvis man i mellemtiden ønsker nyheder bragt på hjemmeside og/eller sociale medier, kan klubbens PR- og kommunikationsansvarlige kontaktes på jkl@sundbyboldklub.dk.

Denne uges udgave af ”Ugen der gik” indeholder, som følge af ovenstående, derfor kun nyhederne fra den forgangne uge.

Tak for at læse med!

Ugens Nyheder

U13 afslutter superefterår med sejr i straffesparkskonkurrence

U13 skulle i weekenden spille deres sidste betydningsfulde kamp i efteråret, da Brøndby kom på besøg i pokalturneringens kvartfinale.

Cheftræner, Mikkel Bischoff, fortæller, at holdet havde haft en forfærdelig træningsuge op til kampen, da der onsdag og fredag kun var 3 piger fra holdet til træning på grund af sygdom (ikke corona). Et par af pigerne havde heller ikke trænet mandag, så de skulle hen til lørdag, før de vidste, hvem der kunne spille. Alle meldte sig dog klar til kamp. Som om sygdom ikke var nok, fik en af holdets bærende spillere, Alberte, knæproblemer under opvarmningen og måtte trække sig.

Kampen startede flot, og i 20 minutter dominerede Sundby-pigerne og spillede på et meget højt niveau. Brøndby kom foran på en omstilling, men Sundbys U13-piger kom tilbage efter flotte langskud af Mila og Maise. I starten af anden halvleg kom holdet foran 3-1 ved Mila, og det lignede, at de ville køre sejren hjem. Derfra blev de rødblusede mast fysisk resten af kampen. Spillerne var løbet tør for kræfter på grund af dagene i sygesengen, og Brøndby scorede fortjent 2 mål inden slutfløjtet. Derfor skulle kampen afgøres i straffesparkskonkurrence. Alberte, som var skadet under opvarmningen, blev skiftet ind i sidste minut, så hun kunne sparke, og hun scorede. Begge hold scorede 4 ud af de 5 første spark, hvorefter Isabella reddede flot på Brøndbys 6. spark. Sundbys piger kunne derefter selv afgøre det, og Isabella tog ansvar og hamrede bolden i mål til en kæmpe forløsning.

Det var anden gang pigerne vandt en straffesparkskonkurrence i efteråret. Første gang var i finalen i Stensballe. Ikke nok med, at de er talentfulde; de har også nerver af stål (modsat trænere og forældre på sidelinjen). Mila fik fidusbamsen efter en suveræn kamp.

Vi, i Sundby Boldklub, ønsker holdet stort tillykke med det vilde efterår, der har ført til:

- Vinder af Liga 1

- Vinder i Talentstævnet i Stensballe/Horsens

- I pokalsemifinalen, som spilles til foråret

- Nummer 2 til Elite Cup i Esbjerg

- Nummer 2 til stævne (U14) i Karlshamn

Nye tiltag skal sikre, at færre materialer forsvinder

Sundby vil vi gerne have, at det bliver en del af kulturen på vores hold, at vi passer på vores materialer. Vi bruger, som det er nu, nemlig rigtig mange penge på svind. Bolde, kegler, veste mv. forsvinder.

I løbet af den næste tid sætter vi derfor laminerede skilte på alle boldbure. Her skal trænere skrive årgang, hvor mange bolde, kegler og veste, de har. Der bliver lagt sprittusser i et chartek i containerne.

Derudover opfordres alle trænere til at nedenstående bliver en fast del af træningen.

1. Alle bolde, kegler og veste mærkes med årgang (undtagen U7+U8, der bruger 3’er bolde). Måske I allerede har gjort det. Det kan gøres ved start eller slut af en træning, hvor I laver noget med få bolde.
  2. Bolde, kegler og veste tælles inden og efter hver træning. Fx på denne måde:

Før træning igangsættes lægges alle bolde to og to. Så kan spillerne tælle antallet. Efter træning lægges de op igen. Mangler der bolde, går ingen, før de er fundet
Læg veste og kegler ud. Lad spillerne tælle dem. Samme antal ind som ud.
Har I en anden løsning, så brug endelig den.

Mange af klubbens hold har ofte forældre, der står på sidelinjen, og vi opfordrer til, at forældrene også bliver involveret i ovenstående.

Klubben har desuden netop indgået en aftale med en praktikant – Mel – som vil være til stede mandag og torsdag kl. 16-18. Hun skal støtte dette initiativ ved at hjælpe med, at materialerne finder vej til de rigtige bure. I det omfang det er muligt, hjælper hun også med at skrive på materialer.

Vi håber, at I alle vil gøre en indsats for, at ovenstående bliver ”normalen”, så vi sammen kan mindske det store tab af materialer, som vi hidtil har oplevet!

Første kvinder sikrer sig plads i kvalifikationsrækken til Gjensidige Kvindeliga

Det har været en klar ambition for 1. kvinder at ende blandt den øverste halvdel i 1. Division i denne sæson, så holdet kunne kæmpe med om oprykning til Gjensidige Kvindeliga til foråret. Målsætningen blev allerede indfriet med én runde tilbage, da kvinderne vandt 3-1 hjemme over Dalum/Næsby.

Dermed var efterårets sidste kamp, der skulle spilles på udebane mod ASA, Aarhus, i højere grad en kamp, hvor det der ikke var det store på spil – andet end placering i rækken. Med slutresultatet 1-1 ender Sundbys kvinder på en flot 2. plads i 1. Divison.

Amagers bedste kvinder får i kvalifikationsrækken følgeskab af Odense Q, B.93 og Varde IF.

Vi siger samtidig tak for støtten til alle fans, der i løbet af efteråret har indtaget Sundby Idrætspark – vi glæder os til at se jer igen til foråret!

6 U14-pigespillere til DBU talentsamling

På U14 kunne de i ugens løb prale af at have hele 6 spillere med til DBUs talentsamling, hvor de bedste piger i landet samles for at spille på tværs af landsdele mod hinanden.

Blandt Sundby Boldklubs piger var: Freja, Laura, Mathilde, Even, Carla M og Emma.

Stort tillykke til både piger og trænere!