Afslutningen nærmer sig | Sundby Boldklub

16. juni 2021 kl. 23:41

Afslutningen for 1. herre går ind i sin afgørende fase. I skrivende stund ser det rigtig fornuftigt ud i forhold til, at holdet fra næste sæson kan kalde sig for et Københavnsserie-mandskab.

Med blot 3 kampe tilbage ligger holdet nummer et med 53 point. På 2. pladsen, som også giver oprykning til KS, ligger Bispebjerg BK med 48 point - dog med en kamp i hånden. På 3. pladsen, som altså ikke giver direkte oprykning, ligger BK Viktoria med 48 point for samme antal kampe. Det betyder, at vores 1. herre med 6 point i de sidste runder, er sikre på at rykke op - upåagtet af, om de to øvrige hold skulle vinde deres resterende kampe.

Første skidt på vejen bliver nu på lørdag, hvor vi spiller hjemme klokken 14:00 mod BK Fix. Drengene kan altså med andre ord, med en sejr, spille sig snublende nær en oprykning.

Senere samme dag klokken 16:00 spiller BK Viktoria hjemme mod CBS Sport. Såfremt vi får 3 point, og BK Viktoria ikke vinder sin kamp, så er vi sikret oprykning. Vinder BK Viktoria derimod over CBS Sport, så kan vi endegyldigt sikre oprykningen tirsdag aften. Her spiller vi igen på hjemmebane klokken 19:00 mod Rødovre. Vindes den kamp - og forudsat, at man vinder hjemme på lørdag - så er oprykningen ligeledes en realitet. Der kan i sidste ende også opstå det scenarie, at man skal helt hen til sidste runde (lørdag den 26. juni klokken 12:00). Her spiller vi vores sidste kamp ude mod CSC. Det vil vi dog rigtig gerne undgå, da det kan gå hen at blive lidt for nervepirrende en afslutning.
Vi håber derfor på, at ligningen løser sig, og at alt går op i en højere enhed på lørdag!

Skulle oprykningen lykkes, så er det værd at bemærke, at det i så fald vil være med rigtig mange spillere, som har haft deres børne- og ungdomsfodboldopvækst i klubben. Faktisk har hele 7 spillere været en del af det Fnuggi-koncept, som startede tilbage i 2004; noget vi som klub godt kan tillade os at være stolte af. Desuden er der i årene løbende kommet spillere til fra andre Amager-klubber. Også her har vi været dygtige til at få dem integreret med en god portion Sundby-DNA, da de med rette kan siges at være Sundby-drenge den dag i dag. Med til historien hører det ligeledes, at klubbens nuværende førsteholdstræner desuden selv har været med på rejsen i forhold til mange af drengenes fodboldliv: Både som forhenværende holdtræner i børne- og ungdomsårene samt på klubbens akademi. Det kunne næsten ikke være skrevet smukkere, nu hvor de første årgange, som vi startede med på Fnuggi, officielt bliver seniorspillere efter sommerferien.

Så lad os håbe, at drengene kan komme det sidste stykke over målstregen, hvilket vil være en milepæl for klubben. Vi håber, at mange vil lægge vejen forbi og støtte holdet i deres bestræbelser på at få de sidste nødvendige point.

FORZA SUNDBY!