Ny kantspiller til 1. kvinder | Sundby Boldklub

01. februar 2022 kl. 14:24

Sundby Boldklubs 1. kvinder har indgået en aftale med kantspilleren Anna Christine Walter, der senest har været i HB Køge.

Walter er blot 17 år gammel, men alligevel har hun været forbi en række store, danske klubber – herunder FC Nordsjælland, Odense Q og som nævnt HB Køge – og hun har tilmed stiftet bekendtskab med Gjensidige Kvindeliga.

Walter fortæller selv, at valget faldt på Sundby Boldklub, da hun var kørt en smule død i fodbold på grund af manglende spilletid:

”Jeg har haft brug for at få spilleglæden tilbage, og det føler jeg, at jeg får her i Sundby. Jeg kan koncentrere mig 100% om fodbold, hvilket er rigtig dejligt. Jeg havde måske set mig lidt sur på det hele, da jeg ikke fik så meget spilletid, så jeg glæder mig til at få rørt kuglen og få nogle kampe i benene.”

Cheftræner, Lasse Lund Larsen, er svært begejstret for at sikret sig den unge offensivspiller, da der har været stor interesse for hende:

”Anna er en rigtig dygtig, ung spiller, som skal finde sin spilleglæde, og det glæder mig, at hun har valgt Sundby til at gøre netop det. Jeg ved, at flere ligaklubber har været efter hende, så igen har hele vores setup – og hendes udsigt til mere spilletid – sikret os en dygtig spiller.”

Henover vinteren er der kommet en del nye ansigter til truppen, men Walter er sikker på, at holdet nok skal blive spillet sammen og gøre en god figur i det kommende kvalifikationsspil:

”Personligt håber jeg på at gøre en forskel og hjælpe holdet ved at score en masse mål. Jeg har kun været med til én træningskamp, men jeg tror bestemt på, at vi har en god chance for at rykke op i Ligaen, når vi bliver spillet rigtigt sammen.”

Lund Larsen stemmer i, og han fremhæver blandt andet Walters fart som et godt våben i det offensive spil:

”Walter er en spiller med fart, som sparker med begge ben, og så kan hun bruges på begge kanter og i angrebet eller til nøds sågar også på backen. Hun er en anden type end de andre kantspillere, vi har i truppen, og det giver os rigtig mange taktiske muligheder. Nu skal hun lige lære sine nye holdkammerater at kende, og så skal der bygges på, så hun bliver fortrolig med vores spillestil.”

Lund Larsen slutter af med at sætte et par ord på de mange nye ansigter, der har fundet vej til Kløvermarken i løbet af vinteren:

”Vi har igen i dette transfervindue hentet mange nye spillere, og det kræver hårdt arbejde for, at det hele skal gå op i en højere enhed. Nu er det ud på træningsbanen, hvor vi i trænerteamet skal få det hele til at fungere. Jeg er helt sikker på, at den trup, som vi har nu, er en ligaklub værdig.”

Stort velkommen til Sundby Boldklub, Anna!