Optakt: 1. Kvinder skal en tur til Østerbro på lørdag d. 18/11 kl. 14:00

Mark Engelsted
16. november 2023 kl. 14:55
Vores 1. kvinder, skal en tur til Østerbro hvor Østerbro IF venter.
Som nævnt tidligere, mangler vores bedste kvindehold 2 kampe i efteråret.
Den første af de to sparkes igang på lørdag, hvor kvinderne skal til Østerbro, hvor Østerbro Idræts-Forening venter.
Østerbro IF, ligger nr. 3 i rækken og slog senest OB Q 2-1 på samme bane, som vi besøger i weekenden. Det er altså et formstærkt hold vi skal op imod.
Første opgør på REMA 1000 Bryggens Bastion Kløvermarken, endte med et smalt 0-1 nederlag til vores kvinder, som jagter revanchen og 3 point på Lørdag.
Vejrudsigten siger solskin og efterårshygge over fælledparken(Kunst) lørdag, så tag familien under armen og kom og støt kvinderne, i jagten på 3 point!
𝐅𝐮𝐧 𝐟𝐚𝐜𝐭𝐬:
Østerbro Idræts-Forening blev stiftet 10. september 1998 og er en sammenslutning af ØB og Ryvang.
ØB blev stiftet i 1894 og Ryvang i 1922.
Baggrunden for sammenslutningen var et ønske om at sikre og udbygge de to klubbers aktiviteter og sportslige muligheder.
Østerbro IF lægger ud med 7 seniorhold, 2 hold i Old Boys, 1 hold i hver af Veteran, Superveteran, Masters og Supermasters samt 2 hold i ynglinge, 1 i junior, 2 i drenge, 2 i lilleput (det ene i 7M) samt et kvinde 7M-hold.
Klubben overtager ØBs lokaler i Parkens tribune. Dem må man forlade, da Parken starter en større renovation af det, der nu var den ene endetribune og som led heri også sløjfer omklædningsrummene i kælderen for de "små" fælledklubber.
15. december 2011 kan 4 Fælledklubber (Skjold har eget domicil bag Østerbro Stadion) – HB, Heimdal, Viktoria og Østerbro IF – flytte ind i et splinternyt fælles klubhus for enden af Øster Alle ved Vibenhus Runddel. Efter udsmidningen fra Parken-tribunens kælder, har man levet et par sæsoner i en stor container-landsby og på den måde fået hinanden endnu mere ind på livet.
Kvinderne får først et 11 mands hold i 2011, hvor man indtil da, har spillet 7 mands. Holdet har siden 2014 været en, mere eller mindre, fast del af 1. division, med undtagelse af én afstikker til 2.div i 2021.