1. herre indgår aftale med ny offensiv-spiller | Sundby Boldklub

06. juli 2021 kl. 15:09

Sundby Boldklubs 1. herre har pr. dags dato indgået en aftale med Simon Hundebøll for sæsonen 2021/2022. Han skifter fra CBS Sport, som vores 1. herre var i pulje med i sidste sæson.

Simon Hundebøll er netop fyldt 26 år. Han kommer oprindeligt fra Fyn, hvor han har fået sin fodboldopdragelse hos OB. Derudover var han blandt andet med til at spille Taarup-Paarup IF op i 2. division.

Senere valgte han at flytte til København for at studere på CBS, hvorfor det også var nærtliggende at fortsætte fodboldkarrieren hos CBS Sport i Serie 1 – for hvem han i de sidste fire sæsoner har scoret et hav af mål og lavet utallige assists for, hvorfor han også er blevet kåret til Årets Spiller de sidste to år. I indeværende sæson har Simon Hundebøll scoret 22 mål og lavet 14 assists. Dette til trods for, at han i hele foråret har siddet ude med en baglårsskade, som han dog heldigvis er kommet sig helt over.

Trænerteamet hos 1. herre har i flere sæsoner fulgt Hundebøll tæt, efter de første gang fik øje på ham i en kamp ude i Valby, hvor han lyste op med sine åbenlyse kvaliteter. Vores drenge har desuden ved flere lejligheder mødt Hundebøll i Serie 1, når de har spillet mod CBS Sport, hvor han også har vist sig som noget af en mundfuld.

Cheftræner for 1. herre, Thomas Karabulut, er i den forlængelse også ovenud tilfreds med at have Hundebøll til rådighed efter sommeren, når den står på Københavnsserie-bold.

”Vi glæder os over, at vi med Hundebøll – eller ”Hunde”, som er hans kælenavn – har forstærket truppen, for der var også andre klubber, som var interesserede i at få ham tilknyttet – heriblandt nogle divisionsklubber. Det er lykkedes os at få ham efter flere gode samtaler i klubben – især samtaler omkring klubbens ambitioner og værdier, samt hvad vi generelt er for en størrelse. Og så spiller de gode forhold og dygtige kommende holdkammerater selvfølgelig også en rolle.”

Hvad er Simon Hundebøll for en type spiller?

”Simon er en utroligt målfarlig spiller og en dygtig afslutter. Han har et godt blik for spillet og sine holdkammerater, hvilket hans mange assists også vidner om. Han er stærk en mod en offensivt, hvor hans eksplosivitet og temposkift er i særklasse. Og så er han desuden dygtig i små rum og til at time sit løb i bagrum på modstandernes forsvar. På den måde kan man sige, at han besidder en rigtig god spilintelligens, og så er han dygtig på bolden”, siger Thomas Karabulut.

For Simon selv var det også en vigtig faktor, at Sundby Boldklub spiller offensivt og attraktiv fodbold – og at de også har store ambitioner.

”Jeg har valgt at skifte til Sundby Boldklub, da jeg gerne vil være en del af den spændende rejse, klubben er i gang med. Og så gør det bestemt heller ikke noget, at de spiller noget rigtig flot fodbold.”