SE MÅLENE: Nedtakt Danmarksserien - Herlev IF 0-3 Sundby Boldklub

25. marts 2024 kl. 12:10
Sundby udbygger forspringet til 6 point i tabellen

SEJR i forårspremieren

Det blev til en flot ude sejr på 0-3, da drengene i weekenden åbnede forårsturneringen og tog hul på de sidste 4 kampe i gruppespillet. Med sejren og de øvrige resultater i rækken øgede holdet forspringet med 6 point til de nærmeste konkurrenter i rækken.

Det blev en 1. halvleg, hvor SB styrede slagets gang på banen, men hvor der manglede den vanlige skarphed oppe foran. De største muligheder tilfaldt Julle, som fik sit forsøg afvist af overliggeren og Magnus K. Hansen, som midt for mål fik overplaceret hans afslutning, så den gik over mål. Herlev var sjældne gæster i den anden ende af banen, hvor forsvaret stod rigtig godt.

I 2. halvleg kom SB flyvende ud af starthullerne. Der skulle blot gå 2 min af anden halvleg før Krogh tager chancen fra distancen. Han får et rigtig godt træf på bolden, som stryger op i det ene målhjørne. Og der skulle kun gå yderligere 3 min før Krogh igen var på spil. En lang bold fra anfører Johan bliver sendt mod G. Street som på fornemmeste vis lægger den perfekt ind til en fri Krogh, som scorer til 0-2. Det var i øvrigt Krogh’s 14. sæsontræffer, som gør ham til den mest scorende spiller i landets fire DS-puljer.

Med 25 min tilbage af kampen lukkes den sidste spænding ud af opgøret. Vandal får bolden i venstre side og sender en god bold ind bag om modstanderens bagkæde. Her dukker en stærkt spillende Yasin op og han spiller bolden tilbage i banen til M. Langhorn, som sikkert sparker den i kassen. Dermed får den tidligere Sundbyspiller en rigtig flot tilbagevenden til klubben, da han kort forinden var kommet på banen og dermed kunne notere sig for et flot mål i hans debutkamp.

Herlev viste dog tænder mod slutningen af opgøret, men et velspillende forsvar og Madvig i målet tog sig flot af de muligheder, når det brændte på. Desuden skal det nævnes, at holdets motor på midten af banen med Gustav F. og anfører Johan begge spillede en rigtig stærk kamp og flot bandt spillet sammen og var stærke i presspillet.

I øvrig tillykke til de 4 debutanter på holdet: Alexander Kiefer, Magnus Langhorn, Gustav Frederiksen og Ulrik Skotte Espersen.

Vi takker for støtten til de mange fremmødte Sundby-folk 🙏🏻

SE MÅLENE HER