1. kvinder opruster på den centrale midtbane | Sundby Boldklub

26. januar 2022 kl. 18:06

Cecilie Lindqvist er ny spiller for Sundby Boldklubs 1. kvinder, der står foran et vigtigt forår i kvalifikationsspillet til Gjensidige Kvindeliga.

Lindqvist kommer oprindeligt fra Bornholm, som hun dog flyttede fra allerede som 15 årig, hvorefter turen gik til Brøndby IF. Her spillede hun både ungdoms- og seniorfodbold, inden hun dog løb ind i en skade. Turen gik herefter over BSF, inden hun i sommeren 2021 tog en pause fra fodbolden. Der gik dog ikke længe, før bolden igen rullede under foden på den centrale midtbanespiller, og Lindqvist er nu klar til at tage den røde trøje over hovedet.

Aftalen kom i hus, efter at cheftræner, Lasse Lund Larsen, løbende har haft kontakt til Lindqvist. Opstarten hos Sundby Boldklub har været god for bornholmeren:

”Der er et rigtig godt sammenhold på holdet – og på tværs af holdene i klubben – dét er tydeligt at mærke. Også mellem herrerne og kvinderne. Derudover er der styr på tingene, og så er det et rigtig godt setup, der er rundt om holdet. Det betyder også meget for mig. Nu glæder jeg mig til at skulle i gang med at spille med en masse fodbold.”

Lund Larsen uddyber og fortæller, at han allerede i sommer var i dialog med Lindqvist for at få hende til Sundby:

”Jeg var allerede i dialog med Sille i sommer, og vi lavede en aftale om, at vi skulle snakke sammen igen her i vinterpausen. Nu er det lykkes at få Sille hertil, og vi glæder os til at se hendes udvikling og få sendt hende i kamp med så mange dygtige spillere omkring sig – noget, der helt sikkert vil få hendes spil til at blomstre.”

På grund af den længere skadesperiode, ser Lindqvist frem til at gå foråret i møde skadesfri, hvilket giver en forhåbning om en masse minutter på grønsværen, hvor hun skal forsøge at hjælpe holdet med oprykning.

”Vores klare ambition og forventning er at rykke op i Ligaen. Det er også en personlig ambition, jeg har; at spille i Ligaen. Jeg har tidligere fået lov til at snuse til den, da jeg spillede i Brøndby, men det bliver noget andet, hvis man kan være med til at spille holdet op i rækken. Jeg håber på at kunne bidrage til holdet og få en central rolle på midten af banen. Teknikken er min spidskompetence, som jeg håber på at kunne bruge i mit spil, hvor jeg fokuserer på at fordele bolden og kontrollere spillet herfra.”

”Sille er en dygtig teknisk spiller, som kan spille de tre centrale pladser. Hun har et godt blik for spillet og de andre omkring sig. Hun er en god pasningsspiller, og hun kigger konstant fremad, når hun har bolden for fødderne. En glad Sille er guld værd for ethvert fodboldhold, så det handler om at give Sille noget spilleglæde tilbage. Relationerne og de interne automatikker skal hun nok få styr på, for hun er topmotiveret og arbejder stenhårdt”, afslutter Lund Larsen.

Velkommen til Sundby Boldklub, Sille!