Evaluering af efteråret - 1. kvinder | Sundby Boldklub

30. december 2021 kl. 13:19

Året 2021 lakker mod enden, og i den forbindelse kaster vi blikket tilbage på 1. kvinders efterårssæson, som vi har bedt cheftræner, Lasse Lund Larsen, om at evaluere.

”Jeg synes, det har været et rigtig godt efterår. Der har været flere opture end nedture – specielt med tanke på, at der vil komme bump på vejen, når man har så mange nye, som skal lære hinanden at kende. Vi har været gode til at holde fokus og evaluere og tage de positive ting med fra kamp til kamp. Vi slutter som nummer to i rækken, hvilket er fantastisk, når man tænker på, at vi er et helt nyt hold.

Overordnet er det gået godt med at få indlemmet alle vores nye spillere i truppen, og flere af de nye har leveret, som vi håbede, de ville. Vi har sloges lidt med vores spillestil, og arbejdet er ikke færdigt. Det har også været fedt som træner at prøve at samle et hold, som fungerer på- og udenfor banen – og samtidig have vores Sundby-ånd med i tankerne.

I forhold til forårets kvalifikationsspil – og vores egne forventningerne hertil – så ser klubben jo gerne, at vi rykker op, og det vil vi gå efter med alt, hvad vi har at skyde med. Vi har styr på vores setup, så det er på træningsbanen og i kampene, der skal leveres. Derudover vil der også blive præsenteret et par nye spillere frem mod sæsonstart.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi går efter spillere med liga erfaring, men at vi også gerne supplerer med yngre kræfter. Personligt glæder jeg mig til den 8. januar, hvor vi starter. Frem til den 26. marts er der arrangeret en god opstart med træningskampe mod gode modstandere.

Vi ønsker i samme ombæring alle i Sundby Boldklub et godt nytår, og vi takker i samme ombæring for den flotte støtte, som holdet har fået i løbet af efteråret!”