Tidligere Sundby-spiller skriver med 1. kvinder | Sundby Boldklub

01. december 2021 kl. 20:04

Tidligere Sundby-spiller skriver med 1. kvinder

Første kvinder henter Amalie Littau, der har en fortid i Sundby Boldklubs ungdomsafdeling. Littau skifter fra Gjensidige Kvindeliga-mandskabet FC Nordsjælland.

Amalie Littau har spillet mange af sine ungdomsår i Sundby Boldklub, hvor hun var en del af den succesfulde 2001-årgang. Siden skiftede Littau til Ballerup-Skovlunde Fodbold, inden turen gik over Brøndby IF og senest FC Nordsjælland.

Nu er Littau tilbage i den røde kamptrøje, og hun forklarer selv, at hun har set frem til at komme tilbage og repræsentere Københavns bedste kvindehold.

”Jeg har altid været glad for at spille i Sundby Boldklub, og jeg har derfor også altid haft en forhåbning om at komme tilbage og spille her. Jeg kender desuden en del af truppen og ansatte i klubben i forvejen, så der var ingen tvivl om, at Sundby er klubben for mig. Derudover glæder jeg mig til at lære holdet endnu bedre at kende.”

For knap to uger siden kunne 1. kvinder indfri sæsonens delmål, da de sikrede sig en plads i forårets kvalifikationsspil til Gjensidige Kvindeliga. Noget, der vækker stor begejstring, hos Littau.

”Sundbys ambitioner tiltaler mig rigtig meget. At de nu skal spille med i kvalifikationsrækken er super fedt. Jeg savnede indimellem spilletid i FCN, hvorfor jeg er opsat på at få en bærende rolle her hos Sundby og på den måde hjælpe dem bedst muligt.”

Netop ansvaret og den bærende rolle er noget, som Littau ligger vægt på, når hun bliver spurgt om, hvad hendes forventninger er til sig selv og til holdet i det kommende kvalifikationsspil.

”Jeg forventer som sagt at påtage mig en rolle, der bærer ansvar. Ikke nødvendigvis i forhold til min alder, men mere i forhold til, hvad jeg har oplevet i de klubber, jeg har været i, hvor jeg har opnået en stor erfaring. Og så er det klare mål jo at rykke op – det kommer vi til at gå benhårdt efter.”

Vi ønsker Amalie velkommen til(bage)!